Opkomende specialist Heuvel Vastgoed zet technologie Ventu in bij acquisitie

  • In Nieuws
  • 16:11, 19 November 2018
  • 532 Views
img

Heuvel Vastgoed uit Eindhoven zet de technologie van Ventu in bij het nóg beter informeren van de opdrachtgever en bij acquisitie van nieuwe opdrachten.

Ton van den Heuvel is ruim twaalf jaar geleden voor zichzelf begonnen na een eerdere carrière bij onder meer DTZ Zadelhoff (het tegenwoordige Cushman & Wakefield). Zijn bedrijf Heuvel Vastgoed is gespecialiseerd in aan- en verkoopbegeleiding en aan- en verhuur van commercieel vastgoed in Eindhoven en omgeving.

‘Ik ben voor mezelf begonnen als taxateur en kon daarom de crisis goed doorkomen. Er is altijd behoefte aan waardebepalingen,’ blikt Van den Heuvel terug. Na verloop van tijd kreeg hij echter steeds vaker de vraag van opdrachtgevers of hij ook kon helpen bij de verhuur of verkoop van een object. Zo veranderde zijn puur objectieve rol van taxateur meer en meer in die van een subjectieve dienstverlener die zijn expertise geheel ten dienste stelt van de klant. ‘Inmiddels bestaat 80% van onze activiteiten uit makelaarsactiviteiten, de rest is advies. We hebben dit jaar ons team versterkt met Thijs Maas, die kwam van Naber Bedrijfshuisvesting uit Tilburg.’

Focus op de regio
Een tweede strategische keuze van Van den Heuvel is van geografische aard. Omdat hij inzag dat de landelijke vastgoedadviseurs zich vooral op Eindhoven zélf richten, zag hij ook kansen in aangrenzende plaatsen als Valkenswaard, Heeze, Veldhoven, Asten en Someren. ‘We richten de focus op de brainparken in de regio en werken regelmatig samen met de landelijke kantoren. We zien dat de concurrentie in de regio toeneemt. Onze focus qua asset class is, in volgorde: bedrijfsruimten, kantoren en winkels. Daarnaast doen we veel in WOZ-advisering voor belastingplichtigen.’

Echte toegevoegde waarde leveren
Van den Heuvel vertelt hoe het vastgoedadvies het afgelopen decennium steeds meer is opgeschoven richting het leveren van echte toegevoegde waarde. ‘Je ziet natuurlijk dat snelle deals nu nog regelmatig worden gedaan, maar dat verandert: de klant doet zijn huiswerk steeds beter en wij komen meer in een consultancy-rol. Het wordt meer en meer een soort cafetariamodel, waarbij de opdrachtgever kiest welke diensten worden ingekocht. Dat betekent wel dat de klant steeds meer feedback verwacht en je steeds meer tijd moet investeren in het onderbouwen van een voorstel.’

Hoe gebruikt Van den Heuvel technologie en dan met name Ventu in zijn praktijk?
‘Sterk aan Ventu vind ik de Ventu Monitor en dan met name de hittekaarten. Die gebruik ik als acquisitietool richting - potentiële - klant. Ik ben bezig mijn verhuurportefeuille te optimaliseren: wat zijn kansrijke objecten en hoe kan ik de klant het beste van dienst zijn? Deze tool helpt me om mijn advies beter te onderbouwen: heb ik de goede prijs te pakken, wat zijn concurrerende objecten? Een groot voordeel is ook dat de opdrachtgever kan meekijken. Klanten willen immers optimaal geïnformeerd worden en met de Ventu Monitor kan de klant te allen tijde meekijken. Prettig vind ik ook het swipen, waardoor je heel snel door de objecten kan gaan, en ook de presentatie van de objecten vind ik mooi. Wat mij helpt is dat ik een team van jonge mensen heb met gevoel voor innovatieve technologie, zoals die van Ventu. En Ventu is voor mij heel nuttig bij de acquisitie, een activiteit waarmee ikzelf heel druk bezig ben. Met de Ventu Monitor heb ik een nieuwe, effectieve verkooptool in huis.’